WELCOME TO THE POLPO HUB WEBSHOP - PLEASE HAVE PATIENCE WITH US - WE ARE NEW AT THIS...

Villkor


Köp
Avtal om köp ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid, lagersaldo etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.



Försäljning till minderåriga 
HLC Interior AB ( The Polpo Hub i det följande) ingår endast avtal med myndig person (18 år och över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande. Eventuella undantag kan göras i enlighet med Föräldrabalken.


Pris & Betalning
Angivna priser inkluderar aktuell moms. Ändras momsen så förbehåller vi oss rätten att ändra på priserna motsvarande ändringen. Prisjusteringar kan vidare ske när som helst utan föravisering.


Produkter & Totalkostnader
Samtliga produkter kan användas i Sverige.
Lagerstatus visas alltid på produkt/artikelsidan. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och fel i lagerstatus.


Betalsätt
Avseende betalningsvillkor hänvisar vi till Klarna på klarna.se eller telefon 08-21020. 


Leverans & Leveranstid
Lagervaror
Normalt skickas din order inom 2-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning. Detta gäller varor som finns i lager för omgående leverans. I undantagsfall förekommer det att vår transportör inte har daglig utkörning av paket till vissa paketombud, då kan leveranstiden förlängas något. Detta gäller främst paketombud i mindre befolkade områden.


Beställningsvaror
2-16 veckor beroende på vilka produkter som beställs. Några dagar efter placerad order får du ett meddelande med planerad leveranstid. Om det skulle uppstå några avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta.


Delleverans
Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid vid samma tillfälle skickas alla varor i en och samma sändning. Om du önskar delleverans ber vi dig kontakta oss på hello@thepolpohub.se. En extra avgift kan tillkomma. 


Hämta i butik
Du kan själv hämta din beställning i vår butiken på Hovås Allé 22, Nya Hovås. Om så önskas väljer du leveranssätt ”hämta i butik”. Vi kontaktar dig så fort vi har varorna tillgänliga. Upphämtningstider gäller under butikens ordinarie öppettider.


Leveranssätt
På The Polpo Hub använder vi oss av DHL för våra leveranser.  


Mindre paket
Leverans till utlämningsställe – DHL Service point (69:-)* 
Avser beställningar med en vikt under 20 kg och/eller en max mått på L150 cm x B70 cm x H115 cm. Försändelsen levereras till närmsta DHL-ombud. En SMS-avi skickas ut med information om var/hur du kan hämta ditt paket. Ange ditt mobilnummer för en smidig hantering. För att förhindra att paketet går i retur behöver det hämtas inom 14 dagar, annars debiteras en kostnad om 300:- för outlöst paket.
*Gör du ett köp på över 700:- så bjuder vi på frakten.


Större paket
Paket som överstiger ovan vikt och mått levereras hem till din tomtgräns. Önskar du lägga till inbärningshjälp kontakta oss på hello@thepolpohub.se. En avgift om 795 kr tillkommer. Ötillägg kan tillkomma.


Transportansvar
Om en vara skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell egensänd retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset, om du väljer att använda dig av vår returfraktsedel står vi för om något skulle uppstå under returens gång.
Transportansvar innebär att du ansvarar för att din försändelse kommer fram hela till oss vid en egensänd retur i det fallet att du nyttjar din ångerrätt eller för en reklamation. Packa därför gärna varorna extra noggrant så att de inte skadas under färden och använd gärna ett alternativ där du kan spåra försändelsen, till exempel paket eller rekommenderat brev.


Transportskador/Felexpediering
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till hello@thepolpohub.se.
För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. 


Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. Ta en bild på på fraktsedel, emballage och varan om möjligt för en smidigare hantering.


En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till The Polpo Hub. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.


Ej utlöst order
I de fall paket, brev, postpaket eller lastpall/större paket returneras till The Polpo Hub av fraktbolaget på
grund av att beställaren/mottagaren inte fullföljt sin skyldighet (se punkt 1-4)kommer the Polpo Hub debitera
beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till SEK 300 inkl. moms och för lastpall/större
paket till SEK 600 inkl. moms. Avgiften tas ut för att täcka The Polpo Hubs kostnad för returfrakten samt
returadministrationen och debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den
ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till The Polpo Hub. I de fall fraktbolaget eller
The Polpo Hub har kommit överens med mottagaren om dag och tid för leverans men denne inte finns på
plats vid leveranstillfället, kan en extra avgift för ett nytt leveransförsök tillkomma. 
Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift på 200 kr i de fall då val "hämta i butik" gjorts, men order inte
blivit upphämtad.



  • inte löst ut paket från utlämningsställe

  • inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering

  • vägrat ta emot leveransen

  • uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter


Ångerrätt & Retur
Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion och finish på produkten. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss inom 14 dagar efter att du mottagit dem. Vid en delleverans gäller det 14 dagar efter att du mottagit den sista varan på din lagda order.


Värdeminskningsavdrag
Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset.


Återbetalning
Återbetalning sker inom 14 dagar efter det att vi har mottagit meddelande om att du nyttjar din ångerrätt. Vi förbehåller oss dock möjligheten att invänta bevis om att returen är avsänd till oss alternativt när vi har mottagit returen. Då sker en utbetalning som kan ta 5-7 bankdagar. Återbetalningen sker också med samma betalsätt som ursprungligen har använts.
Vid frågor kontakta Klarna.


Retur
Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Notera att varan ska vara i originalskick, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan skall vara ordentligt packad i originalemballage.
Utöver eventuellt värdeminskningsavdrag så står du också för fraktkostnaden som är (med en returfraktsedel) 69 kr för varor som du hämtat ut hos ombud och 150 kr för hemleveranser som ska hämtas upp.


För att kunna hantera din retur behöver vi ditt ordernummer, kundnummer och namn. Ta gärna kontakt med vår kundtjänst på hello@thepolpohub.se för att få hjälp med din retur. Vi skickar sedan en returfraktsedel till dig.


Vänligen observera att ångerrätt ej gäller köp via företag eller beställningsvaror.


Undantag från ångerrätten
Specialbeställningar 
Vill du göra ett köp av en produkt med tillval/specifikationer/färger som vi inte tillhandahåller i vårt ordinarie sortiment och som sedan beställs eller tillverkas speciellt för dig enligt dina önskemål gäller inte ångerrätten. Detta gäller framförallt, men inte uteslutande, vid beställning av större möbler och av all belysning. 


Så här gör du en retur
Kontakta oss på hello@thepolpohub.se och be om en returfraktsedel.
Var noga med att uppgifterna är korrekta och tydliga.
Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande
transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Glöm inte att bifoga den retursedel. 
Returnera varan till The Polpo Hub med hjälp av den returfraktsedel ni fått skickad till er.


När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar. Returer sker vanligtvis på samma sätt som varan transporteras till er. Undantag kan ske om ni önskar att returnera enbart en del av er beställning. 


Återbetalning görs så snart som möjligt från det att vi mottagit och registrerat din retur på vårt lager. Notera att vi inte står för kostnaden för returfrakt.
Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett returorsak.


Returadress
The Polpo Hub
Hovås Allé 22 
436 53 Hovås 
hello@thepolpohub.se


Reklamationsrätt
The Polpo Hub tillämpar Konsumentköplagens regler om reklamation. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du kontaktar oss för vidare hantering. Du kommer att bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en returfraktsedel ut till dig. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar inget för varje returfraktsedel för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.
Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Vid en godkänd reklamation står vi i egenskap av handlare för alla kostnader, inklusive all frakt.


Kontakt vid reklamation
The Polpo Hub
hello@thepolpohub.se 


Tvist
Klagomål eller synpunkter hänvisas i första hand till The Polpo Hub. Kontaktuppgifter återfinns nedan.


Force Majeure
The Polpo Hub förbehåller sig rätten att åberopa Force Majeure i de fall det är tillämpbart. 


Om du inte är nöjd med vår hanteringen av ditt ärende är du vidare välkommen att vända dig till en lokal konsumentvägledare eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).


Integritetspolicy
VI behandlar i dina personuppgifter för att:
- administrera ditt köp eller din beställning,
- kommunicera med dig i samband med köpet, t.ex. orderbekräftelse,
- skicka marknadsföring och ge dig allmän kundservice, samt
- fullgöra våra rättsliga förpliktelser.


Vi arbetar för fullt med vår integritetspolicy. För närmare frågor om hur vi hanterar dina personuppgifter är du
tillsvidare välkommen att höra av dig till oss på hello@thepolpohub.se.


Kontakt
The Polpo Hub
Hovås Allé 22 
436 53 Hovås
 
hello@thepolpohub.se
Telefon: 031-18 60 00 ( gäller under butikens öppettider)
Organisationsnr 559100-1283